Organiska listan

Den organiska listan är den stora träfflistan som visas rakt under din sökning, den listan sammanställer google själv. Den andra träfflistan ute till höger är sponsrade länkar.

Fördelar med den organiska listan:

- Högst klickfrekvens.
- Högt förtroende.
- Kostnadseffektivt.

Nackdelar med den organiska listen:
- Hög konkurrens inom vissa branscher.
- Ställer krav på webbplats och SEO-kunskap.
- Invecklat och går inte att garantera.

Läs mer vad vi kan göra för att ni ska synas bättre i den organiska listan under Sökordsoptimering och Sökmotoroptimering.

Relaterad ord inom SEO och Internetmarknadsföring

SERP (Search Engine Result Page)

SERP står för Search Engine Result Page och kan på svenska översättas till "resultatsidan", sidan träfflistan som visas efter ens sökning....

Off page optimering

Off page optimering är det arbete, teknik, struktur som ligger utanför den egna hemsidan. Den största delen av off page optimering är Sökordsoptimering. Sökordsopti...