Organiska listan

Den organiska listan är den stora träfflistan som visas rakt under din sökning, den listan sammanställer google själv. Den andra träfflistan ute till höger är sponsrade länkar.

Fördelar med den organiska listan:

- Högst klickfrekvens.
- Högt förtroende.
- Kostnadseffektivt.

Nackdelar med den organiska listen:
- Hög konkurrens inom vissa branscher.
- Ställer krav på webbplats och SEO-kunskap.
- Invecklat och går inte att garantera.

Läs mer vad vi kan göra för att ni ska synas bättre i den organiska listan under Sökordsoptimering och Sökmotoroptimering.

Relaterad ord inom SEO och Internetmarknadsföring

Indexerad sida

Att en sida är indexerad innebär att en sökmotor har sökt igenom aktuell sida och indexerat (lagt till sidan) i sitt register....

Inlänk

Om hemsida A länkar till hemsida B så har hemsida B en inlänk. Inlänkar är väldigt viktiga inom Sökordsoptimering....