Organiska listan

Den organiska listan är den stora träfflistan som visas rakt under din sökning, den listan sammanställer google själv. Den andra träfflistan ute till höger är sponsrade länkar.

Fördelar med den organiska listan:

- Högst klickfrekvens.
- Högt förtroende.
- Kostnadseffektivt.

Nackdelar med den organiska listen:
- Hög konkurrens inom vissa branscher.
- Ställer krav på webbplats och SEO-kunskap.
- Invecklat och går inte att garantera.

Läs mer vad vi kan göra för att ni ska synas bättre i den organiska listan under Sökordsoptimering och Sökmotoroptimering.

Relaterad ord inom SEO och Internetmarknadsföring

Sökmarknadsföring

Många blandar ihop sökmarknadsföring med sökmotormarknadsföring. Generellt kan man säga att sökmarknadsföring är ett samlingsbegrepp ...

Adwords

Adwords är Google annonsprogram där man betalar per klick. Adwords är mest kännt för de Sponsrade länkarna som visas på Google sökmotor men annonser i Google Awords kan även visas på externa hemsidor genom annonspro...