Sponsrade länkar

Sponsrade länkar eller sökordsannonsering som det även kallas det är den lista som visas ute till höger efter en sökning. Man betalar för att komma med i listan för sponsrade länkar.

Fördelar med sponsrade länkar:

- Nå synlighet omgående.
- Betala bara för levererad trafik.
- Även dåligt uppbyggda sidor sett ur ett SEO-perspektiv ges möjligheten till sökmotortrafik.

Nackdelar med sponsrade länkar:

- Betalar per klick (dyrt på konkurrensutsatta sökord).
- Kostnaden stiger lika mycket som antalet levererad trafik.
- Lägre förtroende än den organiska listan.

Mer information om Sponsrade länkar.

Relaterad ord inom SEO och Internetmarknadsföring

Dublicate content

När innehållet på en sida är identiskt eller sånär som identiskt med materialet på en annan sida. Risken är att båda sidorna ges väldigt lågt värde alternativt att sökmotorn klassificerar en av sidorna som ...

Dörrsidor (Doorway pages)

Dörrsidor eller doorway pages som det heter på engelska innebär att man skapar sidor som endast är till för att ranka högt i resultatsidorna hos sökmotorerna och sen skicka vidare besökaren till det "riktiga" innehålle...